مجله اینترنتی ققنوس
  • اخبار گوناگون
  • اخبار ورزشی
  • دنیای بازیگران
  • آشپزی و تغذیه
  • تصاویر جذاب و دیدنی
  • فرهنگ و هنر
  • ماجرای بعد از خوردن غذای چرب در بدن

    مجموعه : تغذیه سالم , رژیم درمانی , سلامت

    ماجرای بعد از خوردن غذای چرب در بدن

    ماجرای بعد از خوردن غذای چرب در بدن 

    مطمئنا عادت به خوردن غذای چرب در زندگی و سلامت فرد مضر خواهد بود و دیر یا زود خود را نشان خواهد داد. پس چه بهتر که از همین امروز عادت تغذیه ای خود را اصلاح کنیم. اگر دنبال محبوب‌ترین رژیم غذایی از زمان سرخپوستان به این طرف هستید، باید به این رژیم غذایی توجه ویژه کنید. این رژیم غذایی از چربی بیشتر و پروتئین کمتر تشکیل شده است و تقریبا فاقد کربوهیدرات است.

     

    اگر دنبال محبوب‌ترین رژیم غذایی از زمان سرخپوستان به این طرف هستید، باید به این رژیم غذایی توجه ویژه کنید. این رژیم غذایی از چربی بیشتر و پروتئین کمتر تشکیل شده است و تقریبا فاقد کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک، که بنا به گزارشات رسیده توسط افراد مشهوری مانند لبرون جیمز، بازیکن ان‌بی‌ای استفاده می‌شود، رژیمی با چربی بالا، پروتئین اندک و کربوهیدرات نزدیک به صفر است.

     

    این رژیم در اصل برای درمان صرع در کودکان توسعه یافته بود.این رژیم غذایی بر مبنای فرآیند موسوم به کتوز شکل گرفته است؛ این فرآیند زمانی رخ می‌دهد که بدن شمااز کربوهیدرات خالی می‌شود و کبد، چربی‌ها را به اسیدهای چرب و اجسام کتونی تبدیل می‌کند تا از آنها به عنوان انرژی استفاده کند.

     

    بنابراین، کتون جایگزین کربوهیدرات‌ها شده و به عنوان منبع اصلی انرژی بدن به کار گرفته می‌شود. این بدان معنی است که بدن شما با چربی‌سوزی کار می‌کند. برای اینکه بدانید بدن شما در حالت کتوز عمل می‌کند یا خیر، می‌توانید سطح کتون موجود در خون یا ادرارتان را ارزیابی کنید.

     

    کتوز همچنین هدف مرحله اول رژیم غذایی اتکینز است. اما رژیم غذایی اتکینز بر خلاف رژیم کتوز، سعی دارد شما را به حالت خفیف کتوز برساند و اجازه دهد که کربوهیدرات بیشتری در اختیار بدن قرار بگیرد. به عبارت دیگر، رژیم غذایی کتو یک رژیم سخت‌گیرانه‌تر است.

     

    برای اینکه بدن شما به مرحله کتوز برسد، ۸۰ تا ۹۰ درصد از کالری‌های دریافتی‌تان باید از چربی باشد و باقی آن از پروتئین و کربوهیدرات تامین شود. به علاوه، مصرف کربوهیدرات شما باید به ۱۰ تا ۳۵ گرم در روز محدود شود. این مقدار کربوهیدرات با خوردن یک عدد سیب، یک لیوان شیر یا تکه‌ای نان به دست می‌آید.

     

    در واقع، خوردن میوه یا محصولات مبتنی بر شیر بدون دریافت کربوهیدرات لازم برای رسیدن به مرحله کتو تقریبا غیرممکن است.چیزهایی که می‌توانید بخورید: مقدار زیادی گوشت پرچرب مانند گوشت گاو و سوسیس. انواع روغن و آجیل. البته سبزیجات هم می‌توانند به تجزیه کربوهیدرات در بدن شما کمک کنند، اما باید در حد اعتدال مصرف شوند. لبنیات پرچرب مانند پنیر نیز گزینه مناسبی هستند.

     

     به گزارش مجله اینترنتی ققنوس با این حال، بسیاری از افرادی که اذعان دارند از رژیم غذایی کتوز دنباله‌روی می‌کنند، با ایجاد چند تغییر جزیی، میوه و سبزیجات کافی هم می‌خورند. اما این چیزی نیست که رژیم غذایی کتو از آنها می‌خواهد.

     

    آیا این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند؟

    همانطور که قبلا به آن اشاره شد، برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم کتوز با افزایش روند چربی‌سوزی در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. اما مطالعات دیگر نشان می‌دهند که این رژیم غذایی با محدود کردن کربوهیدرات و کاهش اشتهای شما برای مصرف آن عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید، کاهش مصرف کربوهیدرات موجب مصرف کالری کمتر و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

     

    علاوه‌ بر این، با محدود کردن کربوهیدرات و منابع آن از جمله سبزیجات و میوه، وزن آب بدن نیز کاهش می‌یابد. به گفته محققان، وزن کربوهیدرات در آب سه برابر وزن آنها در بدن‌تان است. از این رو، وقتی مصرف کربوهیدرات‌ها را به حداقل برسانید، وزن زیادی از دست خواهید داد. به علاوه، کنار گذاشتن قند اضافه و نمک و دریافت چربی از آجیل، گوشت، پنیر، آووکادو و تخم‌مرغ نیز به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

     

    آیا رژیم غذایی کتو بی‌خطر است؟

    با اینکه دلیل اینکه رژیم غذایی کتو به کاهش وزن منجر می‌شود، هنوز مشخص نیست، اما امتحان آن ضرر ندارد. اکثر افراد می‌توانند کتوز را تا سطح معینی تحمل کنند، اما اکثر آنها نمی‌توانند از یک رژیم کتوژنیک واقعی پیروی کنند. چون این رژیم غذایی عوارض قابل‌ توجهی دارد. ضعف، خستگی و تنگی نفس از جمله واکنش‌های رایج بدن به رژیم غذایی کتو است.

     

    احساس خواب‌آلودگی و ضعف نیز پس از دنباله‌روی از این رژیم غذایی با شما خواهد بود؛ حتی اگر به تدریج به رژیم خود عادت کنید. انجام تمرینات قدرتی و ورزش‌های پر تنش به این امر کمک می‌کنند. بنابراین، حتی اگر در بالاترین سطح ممکن فعالیت کنید، عملکرد واقعی شما هنوز خیلی پایین‌تر از سطحی خواهد بود که با مصرف کربوهیدرات می‌توانستید داشته باشید.

     

    نکته آخر

    مانند تمام برنامه‌های غذایی افراطی، رژیم غذایی کتو می‌تواند به شما کمک کند که سریع چند کیلویی وزن کم کنید، اما پیامدهای کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند سلامت شما را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

     

     

    منبع مطلب : http://www.parsnaz.ir/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%B1%D8%A8-%D8%A8%D8%AF%D9%86.html

    با زدن این دکمه ما رامحبوب کن - فیس نما
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه